اخبار

"زولبیا و بامیه" زرد و شفاف بخرید

"زولبیا و بامیه" زرد و شفاف بخرید
کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه از مردم خواست تا از خرید زولبیا و بامیه‌های رنگی خودداری کرده و تنها زولبیا و بامیه زرد رنگ و شفاف خریداری کنند.
به گزارش مفدا کرمانشاه ، بهمن خدادادیان با اشاره به رونق بازار خرید زولبیا و بامیه و حلیم در ماه مبارک رمضان گفت: در همین راستا بازرسی از صنوف قنادی ها و کبابی ها در این ماه تشدید می شود.

وی افزود: هم اکنون ۷۳ بازرس در سطح شهرستان فعالیت دارند و این صنوف در گشت های مشترک با تعزیرات، اتاق اصناف و اتحادیه ها بصورت ویژه در ماه مبارک رمضان رصد خواهند شد.

خدادادیان با بیان اینکه جلسات آموزشی ضروری برای این صنوف برگزار شده گفت: افراد در صورت مشاهده هر مشکل بهداشتی در زمینه فعالیت تمامی صنوف به ویژه قنادی ها و کبابی می توانند از طریق تماس با سامانه ۱۹۰ موضوع را گزارش کنند.

وی در ادامه با تاکید بر خرید زولبیا و بامیه از قنادی های معتبر گفت: زولبیا دستفروشان به هیچ عنوان مورد تایید نیست و از افراد می خواهیم جهت حفظ سلامت خود حتما زولبیا و بامیه را از قنادی های معتبر خریداری کنند.

این کارشناس بهداشت تصریح کرد: در خرید زولبیا و بامیه هم باید دقت کرد که رنگ آنها زرد شفاف باشد و در خصوص بامیه اگر رنگ قهوه ای دارد این رنگ باید قهوه ای روشن باشد.

وی افزود: زولبیا و بامیه بعد از یک روز سفت شده و اصطلاحا مانده است و افراد باید دقت داشته باشند که زولبیا ترد و بامیه نرم باشد.

خدادادیان در خصوص خرید زولبیا و بامیه های رنگی هم هشدار داد وافزود: برخی قنادی ها عنوان می کنند با استفاده از آبمیوه های طبیعی اقدام به تهیه زولبیا و بامیه رنگی می کنند، اما از آنجا که امکان استفاده از رنگ های شیمیایی در تهیه این خوراکی ها محتمل است در نتیجه عرضه هر نوع زولبیا و بامیه رنگی ممنوع است و از مردم می خواهیم از خرید این اقلام خودداری کنند.

وی در خصوص جعبه زولبیا و بامیه هم یادآور شد: جعبه عرضه این اقلام هم باید آرم سیب سلامت داشته و بهداشتی باشد.

به نقل از ایسنا ، کارشناس مسئول بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه همچنین با اشاره به تداخل صنوف در ایام ماه مبارک رمضان در بحث عرضه آش و حلیم، گفت: بعضا شاهد هستیم حتی کارواش ها اقدام هم اقدام به عرضه آش و حلیم می کنند و در همین راستا از مردم می خواهیم حتما آش و حلیم را از کبابی های مجاز تهیه کنند.
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۰:۵۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید