اخبار

دومین مجمع سلامت محله گل نرگس با محوریت بسیج ملی فشار خون تشکیل شد

دومین مجمع سلامت محله گل نرگس با محوریت بسیج ملی فشار خون تشکیل شد

   

      دومین مجمع سلامت محله گل نرگس با محوریت بسیج ملی فشار خون نهم خرداد ماه  با حضور دکتر الماسی رییس مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی موثر بر سلامت SDH  و نمایندگان معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان وکلانتری آزادگان (26) در مرکز خدمات جامع سلامت شهری حاج منصوبی برگزار شد.

در این نشست افبالی کارشناس مسئول سلامت خانواده مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه، ضمن بیان مصوبات اولین مجمع سلامت محله به لزوم حضور شهردار منطقه بعنوان رئیس مجمع و مقام  پاسخگو به مطالبات مصوب شده در این مجامع اشاره کرد.

فتاحی رییس اداره تامین ارتقائ سلامت دبیرخانه سلامت وامنیت غذایی استان با  بیان اهمیت شناسایی افراد در معرض خطر پر فشاری خون و کنترل فشار خون در گروه های هدف به فرا رسیدن  زمان شروع برنامه بسیج ملی پیشگیری وکنترل فشار خون از 27 اردیبهشت لغایت 15 تیر ماه اشاره و همچنین بیان کرد می توان از ظرفیت کانون سلامت محله و خانه مشارکت مردم می توان به منظور آگاه سازی عمومی آموزش های مورد نیاز در این خصوص بهره گیری کرد.

پس از آن دکتر الماسی به فلسفه مشارکت های اجتماعی و اهمیت بهره گیری از خرد جمعی نخبگان و صاحبنظران سلامت اشاره کرد و با بیان اینکه به اشتراک گذاشتن تفکر بزرگترین سرمایه در کانون سلامت محلات است که حد و مرزی ندارد به نقش ارزنده مشارکت و مطالبه گری مردم در کانون های سلامت محله بعنوان رکن بسیار مهمی در جهت تحقق اهداف ارتقا سلامت تاکید داشت.

ایشان همچنین به بهره جستن و استفاده از ظرفیت کانون سلامت محلات و خانه مشارکت مردم شهرستان در جهت ارتقاء و گسترش سلامت عمومی جامعه، به خوبی اشاره کرد.

وی ضمن تاکید بر همکاری در اجرای برنامه بسیج ملی فشارخون گفت بیماریهای قلبی عروقی فشار خون  دیابت سرطان و بیماری های مزمن ریوی از عوامل اصلی مرگ و میر در کشور ماست لذا اهمیت پیشگیری از افزایش فشار خون اهمیت ویژه ای دارد.

سپس امینی دبیر کانون سلامت محله گل نرگس ضمن مروری بر مصوبات جلسه قبل، مستندات پیگیری های بعمل آمده را ارائه نمود. وی همچنین آمادگی کانون سلامت محله گل نرگس را مبنی بر مشارکت در برنامه بسیج ملی فشار خون اعلام نموده و یادآور گردید که مشخصات مراجعین، توسط افراد دوره دیده ضمن رویت کارت شناسایی قابل قبول اقدامات مراقبتی به عمل آمده در سامانه ثبت می گردد.

سپس میرزایی نماینده کلانتری(26) آزادگان در مورد پیگیری های بعمل آمده در خصوص مصوبات مرتبط با حوزه خود توضیحاتی را ارائه کرد.

سپس در پایان دکتر ممتاز به نقش پرفشاری خون و ارتباط آن با سایر بیماری ها از جمله بیماری های قلبی- عروقی، کلیوی و ... از دیدگاه پزشکی توضیحات مبسوطی را ارائه نمود.


۱۱ خرداد ۱۳۹۸ ۱۳:۱۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید