روابط عمومی و ارتباطات

 ای بی خبر بکوش که صاحب خبر شوی -تا راهرو نباشی کی راهبر شوی

 27 اردیبهشت روز ارتباطات و روابط عمومی بر تمامی تلاشگران این عرصه مبارکباد .  

 روز روابط عمومی 1 روز روابط عمومی 2 

 روابط عمومی شغل نیست یک رسالت است با صافی سحار قول و پالایش والا در عمل  . این روز را به همه رهپویان راستین روابط عمومی تبریک و تهنیت می گوییم .

 تأملی کوتاه بر روابط عمومی مبتنی بر وب به بهانه‌ی  27 اردیبهشت ماه روز ارتباطات و روابط عمومی

استفاده از ابزارهای وب برای روابط عمومی ها موجب تغییر پارادایم های موجود شده، به گونه ای که می تواند منجر به تکامل الگوهای روابط عمومی شود. این تغییرات بنیادین که به صورت کند و آهسته ولی ممتد در فضای مجازی شکل می گیرد، همگی آرام آرام در تار و پود وب رسوخ کرده و روابط عمومی ها نیز از آن تغییرات، بی بهره نمانده اند. جای تعجب نیست که بسیاری از صاحبنظران روابط عمومی، به رسانه های اجتماعی به عنوان نیروی انقلابی که می تواند راه روابط عمومی ها را تغییر دهند نگاه می کنند و  گاهی نگران کارکردهای آن در روابط عمومی هستند.از سوی دیگر اکنون روابط عمومی ها با مخاطبانی مواجه شده اند که ذائقه آنها نیز تفاوت کرده اند. اول اینکه وب ها، مردمی تر و کارپسندتر شده اند به گونه ای که، مصرف کنندگان اطلاعات، تمایل دارند که خود تولیدکننده محتوا باشند. دیگر آنکه وب ها هوشمندتر شده اند که حاصل از خرد جمعی است. بنابراین هنر روابط عمومی ها و دارندگان وب سایت های مبتنی بر وب  داشتن یک سایت کامل و مجهز از داده و اطلاعات نیست بلکه آنها در پی این باید باشند که داده ها را تبدیل به "دانش" کنند. به عبارتی به جای اینکه سرور سایت روز به روز سنگین تر شود، با ورود هر اطلاعاتی، آن سایت هوشمندتر می شود.

اما آنچه به روابط عمومی در وب طعم می دهد همچنان بر پایه حفظ و برقراری ارتباط، تعامل و گفتگو مبتنی است و مهمتر اینکه شیوه های ارایه و تولید محتوا با توجه به ذائقه مخاطبان تغییر کرده است .