اخبار

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی:

خود کفایی بهترین راه حل مبارزه با بهانه جویی های بیگانگان و دشمنان است

خود کفایی بهترین راه حل مبارزه با بهانه جویی های بیگانگان و دشمنان است
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت : خود کفایی بهترین راه حل مبارزه با بهانه جویی های بیگانگان و دشمنان است و تحریم ها با اعتماد به همین جوانان و نیروی های باورمندی که در عرصه های مختلف وجود دارد میتواند بی اثر شود.

به گزارش خبرنگار مفدا کرمانشاه ، دکتر سعید جلیلی در نشست "بررسی ابعاد مختلف برجام" که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و با حضور معاون فرهنگی و دانشجویی ، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و دانشجویان در آمفی تئاتر بیمارستان امام رضا (ع) برگزار شد ، با ابراز خرسندی از برگزاری چنین جلسات و مباحثاتی که در مجامع دانشجویی مطرح میشود ، گفت: امیدوارم این نشست ها منجر به پیشرفت انقلاب ، کشور و نظام شود.

وی افزود: خوشبختانه این نشست در حالی برگزار میشود که انقلاب با افتخار چهلمین سالگرد خودش را هم جشن گرفت. خیلی ها به صراحت و با بلاهت بیان میکردند که نمیخواهند بگذارند چنین جشنی اتفاق بیافتد ، اما به کوری چشم آنها ، ما امروز وارد گام دوم انقلاب شدیم.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه گام دوم انقلاب یک افق روشن را در پیش رو دارد، تصریح کرد:  مهم این است شما جوانان که در گام دوم نیروهای مؤثر این حرکت خواهید بود، این گام  را به بهترین شکل رقم بزنید و به این ترتیب  إنشاالله گام دوم هم با عزت بیشتر برداشته خواهد شد.

جلیلی با تاکید بر اینکه ما باید بتوانیم از تجربیات خودمان به درستی استفاده کنیم ، خاطر نشان کرد:  اگر شما نتایجی که به دست میاورید را کنار بگذارید ، مجبور میشوید هزینه مجددی برای همان اشتباهات پرداخت کنید. آنچه ما برای آینده احتیاج داریم آن است که تجارب گذشته را بفهمیم و از آن تحلیل درست داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تحلیل فلج کننده از تحریم فلج کننده سخت تر است ، افزود: ما در چهل سال گذشته کامیابی ها و ناکامی و همچنین موفقیت ها و ناموفقیت هایی داشته ایم؛ یکی از سرمایه های هر ملت ، تجارب و تاریخ آن ملت است و آنچه بسیار مهم است این است که مسیری که آمده ایم را فراموش نکنیم.

جلیلی با اشاره به بیانیه رهبر معظم انقلاب با موضوع گام دوم عنوان داشت: نگاه انقلابی ویژگی اصلی اش این است که نگاهش به قله هاست و به حداقل ها اکتفا نمیکند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی در خصوص نقد برجام گفت: برجام سندی است که به نظر من میتواند به حرکت آینده کمک کند، لذا مطالعه اش به نظر من اهمیت دارد چون مدلی را از تعامل و نوع رفتارهای طرف مقابل ما نشان میدهد. مطالعه برجام از آن حیث حائز اهمیت است که هر فردی ممکن است دچار اشتباه شود اما مهم  است اشتباه دوباره تکرار نشود و هزینه مجدد برای یک اشتباه پرداخته نشود.

جلیلی در ادامه از خود کفایی به عنوان  بهترین راه حل مبارزه با بهانه جویی های بیگانگان  و دشمنان یاد کرد و افزود : ما امروز توانسته ایم موفقیت هایی کسب کنیم که نه تنها خودمان به آن ها افتخار میکنیم که حتی دشمن ما به آن اعتراف میکند. دشمن ما میداند که تحریم ها با اعتماد به همین جوانان و نیروی های باورمندی که در عرصه های مختلف وجود دارد میتواند بی اثر شود.

وی تصریح کرد: اگر ما میخواهیم با استفاده از تجربه گذشته آینده پر شکوه را رقم بزنیم ، احتیاج  به خلق حماسه های جدید داریم و لازمه ی خلق این حماسه آن است که حماسه را از غیر حماسه و ضد حماسه تشخیص دهیم و این خیلی مهم است که تعریف ما از حماسه یک تعریف روشن باشد .

۴ اسفند ۱۳۹۷ ۱۰:۳۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید